דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יופיטר בדלי 

מאת    [ 27/11/2008 ]

מילים במאמר: 1329   [ נצפה 4191 פעמים ]




יופיטר בדלי

במיתולוגיה הרומית יופיטר, המכונה גם יוביס, היה ראש האלים ופטרונה של המדינה הרומאית, האל החשוב והמכובד ביותר בפנתאון האלים הרומי. הוא היה ממונה על החוק והצדק, על שמירת הסדר הציבורי וכן על השמים, האור והרעם. מקבילו היווני הוא האל זאוס.
יופיטר היה בנם של סטורנוס ואופיס, ואחיהם של יונו, נפטון, פלוטו, וסטה וקרס. הוא נישא לאחותו יונו, מלכת האלים, ויחד עמה הביא לעולם את אל המלחמה מרס, אלת הנעורים יובנטאס ואת אל האש והנפחים וולקן. יופיטר תואר כגבר בוגר, רב עוצמה ומעורר כבוד. בין סמליו המוכרים ניתן למנות את הברק ואת הנשר, שמפעם לפעם שימש גם כשליחו המעביר מידע והוראות לבני האדם.
הרומאים סגדו ליופיטר בעיקר כיופיטר אופטימוס מקסימוס (יופיטר הטוב והגדול ביותר), ותחת תואר זה הוא שימש כמגינה של רומא. מקדש מפואר לכבודו הוקם על הגבעה הקפיטולינית, ושם התבצע פולחנו המרכזי, יחד עם הפולחן ליונו ולמינרווה. מקדש זה לא שימש רק כמרכז החיים הדתיים ברומא, אלא גם כמרכז החיים הפוליטיים: חוזים ובריתות נכרתו בו, מלחמות הוכרזו בו וקורבנות הוקרבו בו על ידי מנהיגי הצבא הרומאי שחזרו מנצחים משדה הקרב, כחלק מטקס הטריומף.

בדומה לשמות אלים אחרים מן המיתולוגיה הרומית, יופיטר מונצח בשם כוכב הלכת החמישי במרחקו מן השמש, הוא כוכב הלכת יופיטר, הקרוי בעברית צדק. בהכירנו את מאפייניו הפיזיים של כוכב לכת זה - צדק הוא כוכב הלכת המסיבי והגדול ביותר במערכת השמש, וסביבו חגים עשרות ירחים - נקל להבין מדוע בחרו הרומאים להעניק לו את שמם של אלם הבכיר והחזק ביותר.

הרומאים קראו ליום חמישי בשבוע בשמו של יופיטר הנקרא, כאמור, גם יוביס. עדות לכך מצויה עדיין במספר שפות רומאניות, כגון צרפתית (jeudi) ואיטלקית (gioved?). באנגלית קרוי יום חמישי "Thursday" על שמו של האל הנורדי תור, שנתפש כמקביל ליופיטר.

זאוס, יופיטר, היה השישי והאחרון מבניהם של קרונוס - שבתאי וריה, הטיטאנים. בנבואה אשר רבצה על קרונוס, שבתאי, ואשר סופרה על ידי גאיה ואורנוס, נאמר כי אחד מבניו ידיח אותו משלטונו בעולם. בשל כך, נהג לבלוע את ילדיו בזה אחר זה מיד כשנולדו. אולם ריה סלדה מכך, וכאשר נולד זאוס, נתנה לבעלה אבן עטופה בד במקום בנה. קרונוס בלע את האבן והיה בטוח כי בלע את בנו.
יופיטר- זאוס, גדל בסתר בכרתים, עד שהגיע למלוא כוחו. משהגיע לבגרות יצא זאוס ונאבק באביו, ניצח וגזר על אביו להקיא את חמשת אחיו - בני דור האלים.
בין האלים והטיטאנים פרצה מלחמה ארוכה מאוד, אבל על זה בפעם אחרת......

אחרי הניצחון

על הטיטאנים, בחרו ששת האלים את ההר אולימפוס כמקום מושבם הנצחי. שם נפלה ההחלטה כיצד יחלקו ביניהם את העולם. זאוס- יופיטר נבחר לשליט העליון, וכן לאל השמים והרעם; יש הטוענים כי הבחירה בו נעשתה בהגרלה, ואילו אחרים גורסים כי נבחר דווקא בשל העובדה שהנהיג את המאבק בטיטאנים. בניו הזכרים של קרונוס חילקו ביניהם את השליטה על כדור הארץ: זאוס- אל השמים ומזג האוויר, פוסידון- אל הים, האדס- אל השאול והמתים ובנוסף לכך דמטר קבלה את התפקיד של אלת האדמה והתבואה.

זאוס נישא לאחותו הרה, הנזכרת כאלה קנאית ונקמנית - מכיוון שנאמנותולה לא הייתה בראש מעייניו, הוא היה אביהן של מספר דמויות בולטות במיתולוגיה היוונית, לרבות:
· אתנה - אלת הצדק והחוכמה, אשר בקעה ממצחו.
· דיוניסוס - אל היין, התיאטרון והפריון.
· אפולו - אל הרפואה והאור.
· ארטמיס - אלת הציד.
· הרקולס - גדול גיבורי יוון והאדם החזק ביותר על פני האדמה.
· הרמס - שליח האלים. ( מרקורי )
· ארס - אל המלחמה(שהיה בנם של זאוס והרה).
· הפיסטוס - אל האש והנפחים.
על פי הומרוס זאוס הוא גם אביה של אפרודיטה - אלת היופי והאהבה.

תכונותיו
חרף גדולתו של זאוס, הוא לא היה חף מפגמים. על אף היותו החזק שבאלים, לא היה הפיקח שבהם (ב"איליאדה", לדוגמה, מערימים עליו הרה ופוסידון גם יחד). הוא מצטייר כישות יצרית מאוד: רודף נשים, חם מזג וחובב יין, מה שלעתים סיבכו בצרות. תאוות הבשרים שלו הביאה אותו ללבוש צורות שונות כדי לפתות אלות, נימפות ובנות תמותה, למורת רוחה של הרה אשתו. למרות זאת, זאוס לא היה אל נקמן, ולא נהג לשמור טינה; אך בכעסו הוא היה נורא. כך, פעם אחת הוא תלה את הרה אשתו בין השמים לארץ בשלשלאות כיוון שסיכנה את חיי בנו הרקולס. ( ויקיפדיה )

צדק באסטרונומיה:

צדק הוא כוכב הלכת החמישי מהשמש והראשון בסדרת כוכבי הלכת הגזיים. הוא כוכב הלכת בעל המסה הגדולה ביותר במערכת השמש, ועשוי בעיקר מגז. כ-90% ממסתו הם מימן וכ-10% הליום. צדק קרוי בלעז "יופיטר" (Jupiter) על שמו של האל הרומי יופיטר.

יופיטר מבחינה אסטרולוגית:

שליט מזל קשת, בית 9. הקשתים הם רחבי אופקים, אופטימיים, רצון לחופש ומרחביםקושי להיות במסגרת וקושי להתחייב. שאיפה לצדק, יכולת חשיבה הוליסטית, נטייה להתנתק שאיפה פילוסופית, חברתית , שמחת חיים, חוש הומור, שאיפה להרחבת אופקים , אהבה לתרבויות ומדינות אחרות, סקרנות, נרפתקנות, שליטה טובה במילה המדוברת, שאיפה לפשטות ויכולות ספורטיביות. הם סלחנית ולא שומרי טינה, רואים תמיד את חצי הכוס המלאה

יש להם עיניין בלימודים גבוהים, ודעות מרחיקי לכת. מאחר וסמל מזל קשת הוא הקנטאור, חצי סוס חצי בן אדם, הקשתים רואים לרחוק, רואים את התמונה הכוללת של אירועים, ולא מתעסקים ב" קטנות" ובפרטים.ופרטים אלו יכולים לבוא כבומרנג בבוא העת. הקשתים כל כך סומכים על הגורלם הממוזל השם, לא מטפלים בדברים כאן ועכשיו, ובעיות בלתי פטורות אלה עשויות לחזור אליהם ובגדול מאוחר יותר.

באסטרולוגיה עתיקה יופיטר שולט במפות לילה בדגים, ובמפות יום בקשת.
הוא נעלה בסרטן, נפול בגדי וחלש בתאומים ובבתולה.

יופיטר נמצא בנסיגה בערך 120 יום, ובעצירה כ-5 ימים.

ליופיטר איכות זיכרית, יסוד אש, אופי משתנה וחיובי. מסתגל ומוחצן.
כמו כן גם חם ולח. לכן במפות לידה בלילה שמאפיין מזל דגים, יביא איתו את התכונות של הדגים.

יופיטר ומחלות:
יופיטר שולט על אגן הירכיים, המותניים ,הכבד והלבלב. על האוזן שמאל, זיהומים בראות וכל המחלות הקשורות בעורקים. מאחר ותנוע מאוד חשובה למזל קשת, עליו להיות בתנוע אך לא להגזים, כדי לא לעייף את הגוף. טיולים על שפת הים מומלצים ביותר, גם זהירות מפגיעות מחיות, במיוחד סוסים.
יופיטר שמכונה "המיטיב הגדול" לפעמים מביא גם אסונות בגדול.
אם יופיטר נמצא בבית 6 או בזוית דיסהרמונית לאופק, יכול לסמל בעיות בדם, ספיגת נוזלים, או גידולים סרטניים ( יחד עם כוכבים קשים אחרים ) כמובן בכל מזל ומזל מסמל מחלות שונות.

לפי אסטרוכרתוגרפיה, שולט על אירן, עירק, הונגריה וספרד.
בנומרולוגיה נקשר למספר 3. ובטארוט לקלפי ההקיסרית והתלוי .

יופיטר נכנס למזל דלי ב6 לינואר 2009. עד 18.1.2010. שוהה במזל כשנה.

פעמים קודמים שהיה בדלי היה בשנים : 2.1903, 1.1914, 1.1926, 12.1937, 7.1938, 4-6.1949, 12.1949-4.1950, 9-12.1950 , 3-8.1961, 11.1961- 3.1962, 2.1973, 2,1985 , 1.1997.

לא צריך להזכיר לאף אחד מה קרה ב 1914,(פרוץ מלחמת העולם הראשונה).~~
1926 : הומצאה הטלויזיה , המלכה אליזבט, פידל קסטרו ומרילין מונרו באים לעולם, ~~1937: אדוארד השמיני נישא לוואליס סימפסון, על ידי ויתור על כס המלוכה, פורצת מלחמת סין-יפן השנייה, מלך רומניה מכריז על דיקטטורה, נפט מתגלה בערב הסעודית, ו12.3 האנשלוס, גרמניה מספחת את אוסטריה.(תחילתה של מלחמת העולם השניה)~~~ 1949 : 26.4 תוכנית הצנע של בן גוריון ודב יוסף יוצאת לדרך, ישראל מתקבלת ב UN, וספרו של גיורגי אורוול 1984 יוצא לאור!! כמה סרקסטי. 25 שנה אחרי, היום זה יותר רלוונטי מאי פעם !! ב5.12 בן גוריון מכריז על ירושלים כבירת ישראל. ~~1950: השתלת הכבד הראשון ! כמה יופיטריני... וחדשני, למזל דלי! 9.1950 : מלחמת ארה"ב- קוריאה , בדצמבר אישה ממלאת מקום של בעלה הרב.~~ 1961 : רוסיה שולחת מעבורת לנוגה, משפט אייכמן, גגרין טס לחלל, ארה"ב פורצת למפרץ החזירים בקובה, נורייב, רקדן הבלט האגדי עורק למערב, מזרח גרמניה בונה את חומת ברלין. פידל קסטרו מחבק את הקומוניזם,~~ 1962 עצמאות לסמואה, ולאלגיריה. הר געש בפרו לוקח איתו 4000 בני אדם~~. 1973: מלחמת וייטנם מסתיים, פרשת ווטרגייט נפתח, אייבי נתן מתחיל לשדר, this is the voice of peace... , מלחמת יום כיפור פורצת.ו: 3.12 החללית פיוניר מצלמת לראשונה את יופיטר.
כך סגרנו מעגל.

יופיטר במפת הלידה מראה לנו איפה הכישרונות שלנו, באיזה תחום. כשנכנס לדלי ירצה "לשנות את העולם", אידיאליזם חוגג. מנהיגות והתנדבות מתפרצת מאנשים. מלהיב את ההמונים.( לטוב ולרע, כפי שראינו למעלה). יופיטר בדלי יביא פריצות דרך בלתי רגילים בתחום המחקר, אלקטרוניקה, מחשבים, טכנולוגיה, תקשורת, רפואה וחלל.
היחודיות של הדלי יחד עם המחשבות מרחיקי לכת של יופיטר, שאינו יודע גבולות, ימציא את הבלתי יאומן.
אך גם הצד המהפכני של הדלי לא ישאר בצל, לכן השנה נראה גם מהפכות, הפיכות ומעשי טרור.

כל האירועיים הנ"ל מתקשרים לפריצת גבולות גם פיזיים, גם מנטליים, וגם בתחום ההמצאות. וכל אלה מתקשרים לאהבת החופש של הקשת, האידיאלים ( לטוב ולרע ), והחדשנות והשוני של מזל דלי.


כדי לראות תמונות: www.astroworld.co.il







גבריאלה מיטלמן- האסטרולוגית שלך
http://www.astroworld.co.il
054-7731313



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב